4 december 2010

Sneeuw en het ov.

Vandaag was het weer zover; het heeft wéderom gesneeuwd!! Dit is natuurlijk allemaal best mooi en leuk om mee te spelen, maar wat minder ís dat gelijk heel het ov 'plat ligt'. Ikzelf heb een poging gedaan om vanuit Rijswijk/Den Haag te reizen naar Utrecht. Trams reden niet, bussen héél mondjesmaat. Na een half uur zelf een snowman te zijn geworden, kwam er eindelijk een bus uit de middle of nowhere, twee zelfs; weliswaar van dezelfde buslijn, dus ik kon nog kiezen ook. Goed, deze bracht mij naar het station (niet het station dat ik wenstte, maargoed die was niet te bereiken). Eenmaal op het station bedacht ik mij voordat ik een kaartje zou gaan kopen om eerst maar even de Kiosk binnen te lopen om te vragen of de treinen überhaupt wel reden, meer bedoeld als een soort van retorische vraag; een vraag waarvan je dus eigenlijk het antwoord al weet ('ja', dacht ik). Ze antwoordde: 'Nee..'. Wat?! Dit was niet het antwoord wat ik verwachtte...!! Heel mijn plannen door de war.. Maargoed geen treinen dus, jaa en nu? Nja maar weer naar huis.. Ik nam de bus weer terug en wat een geluk; hij kwam er gelijk aan, heb er niet eens op moeten wachten, moest er zelfs een beetje voor 'rennen' (wat dan mogelijk was in de sneeuw). Nu zit ik dus weer een soort van genoodzaakt thuis in m'n huisje en zonder m'n vriend dit weekend.. Stomme sneeuw.. Ik ga de Sint maar heel lief aankijken of beter misschien heel stout.. Ik zou maandag namelijk wel heel graag weer mee terug willen naar Spanje...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen