1 maart 2011

Braziliaans restaurant Rodizio

Zin om een gezellig avondje uit eten te gaan en zin om je even te wanen in de Caribische sferen? Dan is het Braziliaanse restaurant Rodizio in Scheveningen (Den Haag) aan het plein van het Kurhaus, vast iets voor jou!

Rodizio is eigenlijk de benaming van een restaurant-service-stijl in Braziliaanse restaurants. Deze stijl is als volgt; voor het nuttigen van het vlees en het saladebuffet en dergelijke, is er een vast bedrag vastgesteld. In het geval van het restaurant in Scheveningen zijn deze prijzen op vrijdag en zaterdag vastgesteld op €29,50 per persoon; de rest van de dagen wordt er €24,50 per persoon gerekend. Voor dit bedrag kan je in principe zoveel vlees eten als je wilt. Het vlees kan je niet ergens uit een schaal vissen en wordt je ook niet kant en klaar geserveerd op een bordje, maar in dít restaurant lopen meerdere mannen langs met lange spiesen met dááraan grote bonken of kleine stukjes rund, varken of kip gespiest. Ze snijden of rijgen er ter plekke een stuk vlees voor je af. Voorafgaand aan het diner krijg je een rond kaartje; dit kaartje heeft twee kleuren, de ene kant van het kaartje is rood en de andere kunt van het kaartje is groen. Wanneer je genoeg gegeten hebt, kun je dit laten zien door middel van dit kaartje; deze draai je om zodat de rode kant te zien is; rood staat in dit geval voor 'ik heb genoeg gegeten'. Alsof dit concept niet al leuk genoeg is; op vrijdag en zaterdag ligt de prijs wat hoger dan op de andere dagen. Sowieso gebeurd het vaker dat restaurants 's weekends meer rekenen dan doordeweeks. De reden waarom 's weekend de prijs hoger ligt in dít restaurant is, omdat er (volgens mij elk uur, maar neem me niet kwalijk als ik mij hierin vergis) kleinschalige shows worden gegeven door drie Braziliaanse Samba danseressen in de bijbehorende kledij. De dames komen niet ineens als een verassing het restaurant binnen gerend, maar je merkt dat het tijd is voor de komst van deze dames, doordat de muziek ineens een paar tandjes harder worden gezet; swingen maarrr!!! Ze dansen er op los! En niet alleen 'keurig' met z'n drietjes op een rijtje op een centrale plek, maar ze dansen ook individueel langs de etende mensen heen.

Ik vind in ieder geval dat in dit restaurant een héérlijke sfeer hangt en ook het eten zelf is prima te doen!! Daarnaast bieden ze ook nog heerlijke cocktails aan; zo heb ik genoten van een lekkere Pina Colada!
Houdt jij dus van een lekker stuk vlees en de Caribische gezelligheid en besluit je te gaan eten bij dit restaurant? Dan raad ik je zeker wel aan om dit gewoon lekker te gaan doen op een vrijdag of op een zaterdag zodat je het ultieme Caribische gevoel ervaart door de aanwezigheid van de danseressen en de gezellige drukke sfeer. Ook denk ik dat je de eventuele mannen in jouw gezelschap hier ook wel enigszins een plezier mee doet hahah. En dan na het eten pik je nog even relaxed een filmpje mee in de grote Pathé-bioscoop, welke zich praktisch tegenover het restaurant bevindt... Ik zeg; doen!




Een typisch Braziliaans nummer, die we vast allemaal wel kennen; "Brasilllll, lalalalalalalalaaaaa" >>


Deze Braziliaanse jongeman voelt duidelijk de 'vibe' >>

1 opmerking:

  1. Klinkt echt super, als ik ooit in Den Haag ben zal ik er zeker naar toe gaan =)
    Haha die baby, die had ik al eens op youtube gezien! Echt grappig
    x

    BeantwoordenVerwijderen