30 augustus 2011

Help mee om FunX in de lucht te houden!

Een aantal jaar geleden ontdekte ik de radio-zender FunX. Klasgenoten van mij werden op school geïnterviewd door het FunX radio-team die toen diverse topics voorlegde. Uit nieuwsgierigheid naar hoe het zou klinken op de radio zette ik mijn radio op de frequentie van FunX. Gelijk al vond ik dit een hele fijne radiozender met écht heerlijke muziek, muziek waar ík in elk geval helemaal vrolijk van werd. Mijn muziekkennis werd van top40 en oude classics verbreed met Salsa, Bachata, Reggeaton en andere heerlijk klinkende muziekstijlen. Ik begon deze 'nieuwe' stijlen eigenlijk steeds leuker te vinden en sinds die tijd word ik iedere ochtend standaard gewekt door de FunX ochtendshow met Fernando uit m'n speakers, thank God! Je kan je dus wel voorstellen dat ik behoorlijk gehecht ben aan deze zender en ik zou dan ook niet weten naar welke radiozender ik moet luisteren als FunX niet meer zou bestaan. Dan blijf je toch lekker FunX luisteren? Hoor ik je denken.. En dat is ook precies wat ik wil, FunX blíjven luisteren, geen andere radio-zender hoeven kiezen om mee wakker te worden. Helaas denkt het kabinet daar anders over. Na 2012 stopt namelijk de subsidie van het ministerie van OCW aan FunX, dat betekent dus dat FunX na 2012 zal verdwijnen uit de lucht. 

Wij kunnen ons steentje bijdragen om FunX misschien wel in de lucht te kunnen houden. Hier hoef je helemaal niet veel voor te doen en het is nog gratis ook. Het enige wat je nodig hebt, is een smartphone (met mobiel internet). Oké, wat moet je doen: ga naar de appstore van je telefoon en download daar de FunX app. Als je niet precies weet hoe dit werkt, vindt je hier een korte uitleg. FunX app binnen? Nou, dan ben je klaar, tel je mee voor FunX en wie weet helpt het uiteindelijk mee om FunX daadwerkelijk in de lucht te kunnen houden. 

Ik hoop dat jullie de FunX-app willen downloaden. Zo kunnen wij er misschien wel met z'n allen voor zorgen dat FunX gewoon blijft bestaan en dat wij nog lang kunnen genieten van de heerlijke klanken die we gewend zijn van deze radiozender.