18 oktober 2011

Making choices - iPhone of Blackberry?

Making choices is vanaf nu een nieuwe rubriek op mijn blog. Ik vind het leuk te weten wat jullie zouden kiezen als je een keuze zou moeten maken uit één van de twee opties die ik jullie voorleg.
Dit keer hebben jullie de keuze uit een iPhone of een Blackberry. De aanhangers van beide telefoonmerken lijken wel een eeuwige strijd met elkaar te voeren: Ieder zijn mening en ieder zijn voorkeur natuurlijk. Het kan zijn dat je één van de twee in je bezit hebt, maar toch wenste dat je juist liever de andere had. Of misschien kan je geen keuze maken uit één van deze twee telefoons, omdat jij ze allebei fijn vindt of omdat jij ze beide maar niks vindt en iedereen een ander merk aanraadt. Ik ben benieuwd wat jullie vinden! Lees in ieder geval verder om te weten welke van de twee mijn voorkeur heeft...

"It starts with a color and it ends on a fruit.. - BlackBerry". Ikzelf ben sinds juni vorig jaar de eigenaar van een zwarte Blackberry Bold 9700. Ik ben er erg blij mee, blij met de look van het toestel, blij met de toetsjes, blij met de BB-messenger (ping!), blij met de functies die de telefoon een smartphone laten zijn, ofwel blij met het internet en applicaties zoals Twitter, Facebook, Whatsapp etc. Toch ben ik de laatste tijd erg aan het twijfelen of ik wel of niet over zal stappen naar een iPhone en nee, dit is niet veroorzaakt door het feit dat Blackberry een 3-dagen durende storing had. Het was geen ramp, we hebben (vast) allemaal nog een computer om oa de social media bij te houden en bellen en sms'en was bij mij in ieder geval gewoon mogelijk. Daarnaast kan een storing overal voorkomen. Het schijnt dat sommige iPhone-gebruikers weer last hebben van een telefoon die niet meer aangaat, naar aanleiding van het updaten van bepaalde applicaties: is ook best vervelend toch?!

"Wat zegt de ene BlackBerry-gebruiker tegen de andere gebruiker? - NIKS!"
"Wat doe mijn magnetron wel en jouw BlackBerry niet? - PING!"


Maargoed waarom misschien dan toch een iPhone? Een iPhone heeft natuurlijk wel meer mogelijkheden wat de software betreft. Zo zijn er veel meer (leuke) applicaties beschikbaar. De Blackberry is meer echt een telefoon voor de simpele applicaties, die niet al te veel van je telefoon vragen. Daarnaast houd ik mij door mijn opleiding veel bezig met applicaties en daarbij richten wij ons (tot nog toe) eigenlijk alleen maar op applicaties voor op de iPhone. Om die reden zou ik het dan ook wel handig vinden om er één te hebben, zodat ik tevens meer inzicht krijg in het gebruik en dergelijke.

Toch is er iets wat mij tegenhoudt om linea recta over te stappen op de iPhone: het touch-screen. Ik heb het al vaak 'geoefend', maar (vrij) lange nagels en een touch-screen gaan niet zo goed samen. De tik van m'n nagels pakt het scherm niet en als ik die nagels niet zou hebben, zou ik met m'n dikke vinger nooit zonder fouten in één keer een bericht kunnen tikken. Jammer! Maar hey, voor de rest naast het tikken van berichtjes is touchscreen wel relaxed en snel. Hmm.. en net zoals ik gewend ben geraakt aan het qwerty-toetsenbordje van m'n BlackBerry, zal ik ook vast wel gewend kunnen raken aan het touch-screen van de iPhone...

Als het goed is, mag ik pas rond april een nieuw toestel uitzoeken, dus de tijd om te wikken en te wegen tussen de twee heb ik nog wel.. Welke zouden jullie mij aanraden? En raakt de touch-screen ook gewend? (ook voor de dames met lange nagels?)