11 oktober 2011

Personal update - Mijn propedeuse is binnen!!

Oh yeah, ruim een week geleden was het dan zo ver! Ik kreeg mijn propedeuse uitgereikt!! Yeaahh! Vanaf dat moment ben je eigenlijk pas officieel member van de opleiding heh. Ik bedoel als bijvoorbeeld eind-tweedejaars kan je wel al langer op de opleiding zitten dan mij en vast ook wel meer weten dan ik, maar zonder het papiertje, de P dus, komt je niet verder dan het tweede jaar en zal je de opleiding moeten verlaten. Ik ben dan ook dolbij dat ik m'n propedeuse gewoon heb weten te halen in het eerste jaar. Dat scheelt weer een hoop werk en gestress, dan wanneer je je propedeuse nog moet halen als je al in het tweede jaar zit. Voor degene die het nog niet weten, ik volg de opleiding Communication and Multimedia Design aan de Hogeschool Rotterdam. Tijdens deze opleiding komen alle onderdelen die iets met websites en/of mobiele applicaties te maken hebben aan bod. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je een merk op de markt kunt zetten (marketing), hoe een website en/of applicatie vanuit de code kan worden gebouwd (development), hoe je logo's maakt (visual design), waarom een site op een bepaalde manier is opgebouwd (interaction design). Nerd of niet, dit alles interesseert mij enorm. Wat ik nou echt het leukste vind aan de opleiding kan ik nog niet zeggen. Ik hoop hier halverwege het schooljaar wel iets meer inzicht in hebben gekregen, want tegen die tijd moet ik me toch wel gaan focussen over wat ik wil doen tijdens mijn stage en waar ik uiteindelijk wil solliciteren voor een stageplaats.

"Hierboven een very girly pose met mijn aanwinst van die dag! Het is nog maar ruim een week geleden. Gek als je je bedenkt dat het toen nog even zó warm was, terwijl we nu alweer redelijk ingepakt met ons plu'tje buiten lopen, jammer.."

Mijn lieve vriendinnetjes Rafaela en Karlien waren bij deze uitreiking aanwezig, de uitreiking zelf was btw nogal suf helaas, en van hun kreeg ik onverwachts nog wat cadeautjes, wat ik echt ontzettend lief vind! Op die gouden ketting met die muntjes staat een buda net als op de kaart. Deze staan natuurlijk voor geluk en om die reden heb ik deze ook gekregen. Verder zie je oorbellen met een zilveren frame waarin zwarte garen van boven naar beneden zijn getrokken, een zilver schakelarmbandje waar een zwart lint doorheen geweven is en aan de sluiting hangen nog wat schattige bedeltjes, waaronder een Eiffeltorentje; you know I love it! En tot slot werd ik nog verblijd met heerlijke Kinder chocolaatjes! Thanks a lot ladies!