10 november 2011

Filmtips! Films vol spanning, actie én een goed verhaal

Voorheen, als ik mocht kiezen voor een film, koos ik er standaard één die girly, grappig en/of dramatisch was. Een film waarbij je gewoon relaxed onderuit gezakt op de bank kunt zitten kijken. Een doos tissues ernaast om de gevluchte traantjes op te vangen. Heerlijk ja, nog steeds! Maar inmiddels ben ik er ook wel achter dat ik spanning en actie in een film ook wel heel erg kan waarderen. Het begon volgens mij bij de film "Fast and furious 5". Lees meer over deze film in dit artikel Deze film wilde ik in eerste instantie niet eens graag zien, had de eerdere versies ook niet gezien en al die actie en auto's leken mij niks "echt zo'n mannenfilm!" dacht ik. Dácht ik inderdaad, want toen deze film was afgelopen had ik echt even zo iets van "whoow, deze was écht goed!". Ken je dat gevoel? Een film met redelijk veel actie, maar ook zeker een goed verhaal. En vooral door dat laatste vond ik de film zo ontzettend fijn om naar te kijken. Alhoewel Vin Diesel natuurlijk ook niet misselijkmakend is haha. Nja goed, ik heb weer twee goede films gezien, die binnen dit genre vallen. Films dus met een combinatie van actie, thriller (spanning) en drama. Is dit wel wat voor jou? Lees dit artikel dan vooral even verder, want dan vind jij de volgende twee films vast ook interessant!

Twee films die ik onlangs heb gekeken en die ik zéker het kijken waard vond, zijn Abduction en The next three days. Beide zijn het actiefilms, films vol spanning, films waarvan je op het puntje van je stoel blijft zitten, films waar ík in ieder geval van op het puntje van m'n stoel bleef zitten..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Abduction
Deze film heb ik onlangs gezien in de bioscoop en deze draait nog steeds. De twee hoofdpersonen worden vertolkt door Taylor Lautner (oa bekend van Twilight) en Lily Collins.

De film in het kort
"Voor een school-opdracht surfde Nathan wat op het internet en kwam hij terecht op een website voor vermiste kinderen. Dit werd vreemd nadat hij zijn eigen kinderfoto ertussen zag staan. Hij gaat op onderzoek uit en komt er al vrij snel achter dat zijn ouders niet zijn wie hij denkt dat ze zijn. Op het moment dat de politie, de overheid en andere duistere figuren hem beginnen te achtervolgen, wordt het zijn missie om de waarheid te achterhalen.."



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The next three days
Deze film is vorig jaar al uitgekomen en is dus niet meer te zien in de bioscoop. Afgelopen weekend heb ik deze film voor het eerst gezien. De hoofdpersonen worden vertolkt door Russell Crowe en Elizabeth Banks.

De film in het kort
"Op een dag wordt Laura, de echtgenote van John, thuis gearresteerd. Gearresteerd, omdat ze verdacht werd van moord. Ze verdwijnt in de gevangenis en laat hierbij haar man met haar zoontje alleen achter. Wanneer Laura probeerde zelfmoord te plegen, is voor John de maat vol. Hij moet haar helpen ontsnappen, weg uit de gevangenis! Om dit te kunnen waarmaken, schakelt hij de hulp in van een man, die zelf ooit uit de gevangenis wist te ontsnappen. Maandenlange, of wat zeg ik, járenlange voorbereiding gaat hieraan vooraf. Zal het ze gaan lukken?"





Hebben jullie deze films al gezien? Hoe vinden of lijken jullie deze films?