6 januari 2012

My visual diary of Curaçao! #2

Eerder deze week liet ik jullie het eerste deel van mijn foto's zien van mijn vakantie naar Curaçao in dit artikel. Hierin liet ik jullie kennismaken met de hoofdstad van Curaçao, Willemstad. Vandaag is het tijd voor het tweede deel. Tijd voor wat natuur! Tijd voor het Christoffelpark. Een natuurgebied met véél cactussen, restanten van voormalige plantages (zoals op de foto hiernaast) en natuurlijk de Christoffelberg zelf. Wat met een hoogte van 377 meter het hoogste punt is van Curaçao. Ook is het tijd voor Shete Boka. Wederom een natuurgebied, tegenover het Christoffelpark. Shete Boka is een gebied grenzend aan de ruige Noordkust van het eiland. Mooi om te zien wat de zee en het rotsige gebied samen allemaal kunnen. Tot slot wil ik jullie kennis laten maken met het restaurant Jaanchie's. Dit bekende restaurantje bevindt zich op het Westpunt en serveert lokale gerechten. Zo worden er allerlei soorten vis en zelfs leguaan aangeboden, wat by the way iets schijnt weg te hebben van kip. Geef mij dan toch maar een kippetje. Benieuwd naar wat bijbehorende foto's? Kijk dan vooral even verder. 


Voor een bedrag van ƒ17,50  per persoon wat omgerekend zo'n €6,50 is, heb je met de auto toegang tot het Christoffelpark. Een park met als centraal punt de Christoffelberg zelf. Je rijdt met de auto vanaf de voet van de berg, eigenlijk al steeds iets hoger, waardoor je telkens de mooiste uitzichten had. Op een gegeven moment was daar het punt waar je kon besluiten wel of niet de berg daadwerkelijk te 'beklimmen'. And yes! We did it! Het grootste gedeelte van de berg was in principe gewoon meer alsof je een énorm lange trap aan het opklimmen was, maar naarmate de top naderde ging deze 'trap' steeds meer over tot werkelijk klimmen. Vanaf dat punt merkten we dat we blijkbaar in het gebied kwamen van een stel berggeiten, gelukkig niet tegen het lijf gelopen, maar wel gemerkt aan de keutels en het harde geblaat. De aanwezige wespen, de hoge temperatuur en de vermoeidheid die inmiddels was toegeslagen, maakten het klimmen niet gemakkelijker..

Maarrr we hebben de top bereikt, het hoogste punt van Curaçao!! Wat een uitzicht! Hoewel we ergens onderweg blijkbaar een verkeerd 'pad' zijn ingeslagen, zijn we niet helemaal op het juiste punt geëindigd, maar desondanks was het toch de moeite waard. Ik zou het zéker niet nog een keer doen! Maar ben blij te kunnen zeggen dat ik deze berg toch even mooi beklommen heb. Wat was ik blij dat ik na ongeveer twee uur (?) van deze berg af was! De terugweg was denk ik nog het zwaarst, er leek geen einde aan te komen.

Bijkomen na dit avontuur, onze energie-peil aanvullen en afkoelen was een must! We zijn daarom onderweg ter hoogte van het Westpunt ergens even lekker een hapje gaan eten en wat gaan drinken. Nadat we enigszins waren bijgekomen, zijn we lekker naar het strand gegaan (Grote Knip) om daar een heerlijke afkoelende duik te nemen en ons voor zover mogelijk op te frissen, want heerlijk fris kon je ons op dat moment niet meer noemen. 

De volgende dag was het tijd voor Shete Boka! En als je hier dan toch bent, moet je natuurlijk ook even op de foto met de grote groene leguaan. 

Boka Table

Een grot in het gebied Boka Table. Ikzelf vond het behoorlijk eng om hier in te staan. De golven die tegen deze rotsen aanslaan, maken enorm veel lawaai, wat in zo´n grot best eng klinkt. Daarnaast zag ik dat het overal in die grot nat was geweest, wat je ook kan zien op de bovenstaande foto, dat gaf mij alleen maar de indruk dat de zee hard genoeg aan kan komen om de hele grot te vullen. Ik heb er in gestaan! Maar was er ook snel weer uit..    


Leguanen zie je ontzettend veel in het wild op Curaçao, maar in dit park waren er wel heel erg veel, grote vooral! In principe doen ze niemand kwaad. 


Hé koe, wat doe jij op de weg?! 

Boka Pistol! Dit vond ik de mooiste baai! Deze baai is heel nauw, waardoor de ruwe zee met een enorme explosie uit de baai wordt geschoten, achter elkaar.

Cactussen, het eiland staat er vol mee.

Als je vanaf Shete Boka richting het Westpunt rijdt, kom je links dit schattige ogende restaurantje tegen. Dit restaurantje is Jaanchie's, een welbekend begrip in Curaçao. Ze serveren met name lokale gerechten, zoals vele soorten vis en leguaan. Jaanchie zelf is een vriendelijke manier, die je op een leuke manier het menu weet over te brengen.

Tegenover het restaurant, rechts van de weg, zie je dit bord staan.


Dit was het tweede deel van mijn vakantiefoto's die ik met jullie wilde delen. Wat vinden jullie van de bezochte plekken? Zijn jullie er zelf ook geweest of zouden jullie hier naar toe willen? Er volgt nog één laatste deel met foto's van dit prachtige eiland en dan ben ik globaal alweer door de vakantiefoto's heen, helaas..