12 maart 2012

Don Omar live in concert, ik was er bij!!

Dale don Dale! De eerste grote hit van Don Omar in 2003. Volgens mij hoorde ik dit nummer destijds voor het eerst tijdens het uitgaan. Ik vond 'm heerlijk, gelijk al! Ik had een nieuwe favoriete muziekstijl ontdekt, reggeaton! En ik wist het zéker, deze muziek was voor mij gemaakt! De muziek maakt mij zo vrolijk en de beat laat mij bijna vanzelf bewegen. Daarnaast moet ik ook bekennen dat ik een zwak heb voor de Spaanse taal. Helaas beheers ik deze zelf nog niet goed. Nóg niet goed inderdaad, want ooit zal ik het vloeiend spreken, for sure!




Reggeatonfeesten zijn mijn favoriet op het gebied van uitgaan. En concerten zijn natuurlijk ook altijd leuk! Zo heb ik oa een concert van Daddy Yankee (Lo que paso paso) in de Lotto Arena in Antwerpen en nu dus ook Don Omar (Danza Kuduro) in Borchland in Amsterdam.


Vorige week vrijdag, 2 maart, het zou dé avond worden van Don Omar. Of toch niet..? Aan het einde van die vrijdagmiddag werden we teleurgesteld, Don Omar was zijn paspoort kwijt (?!) en kon niet naar Nederland komen. En wat er nou wel of niet klopte aan het verhaal deed er niet toe, het concert werd gecancelled, niks aan te doen. Het concert werd verplaatst naar gisteravond, zondag 11 maart. Het geheel duurde nu wat korter en vond dus plaats op een zondagavond, iets minder allemaal, maar dat mocht natuurlijk de pret niet drukken..

Half 8 begon het geheel en rond half 11 kwam Don Omar dan eindelijk het podium op. Het hele voorprogramma duurde wat mij betreft iets te lang. Wij hadden het geluk dat we vrijwel vooraan stonden (slechts 4 á 5 mensen voor mij!!). Hoe later het werd, hoe meer we stonden te proppen met z'n allen, als een stel warme sardientjes in een blik. Helemaal los gaan, was geen optie meer en ontsnappen uit die mensenmassa ook niet. Iets meer ruimte was prettig geweest, maar ik had voor geen goud mijn plekje willen verruilen met iemand achter in de zaal, want deze zaal is gróót! Oké goud is misschien wat overdreven, maar nu ik er toch was, stond ik toch wel graag wat dichterbij het podium. Je betaalt tenslotte niet voor niks.

Toen Don Omar op het podium verscheen, bleek maar weer hoe ontzettend goed en dichtbij we stonden! De onderstaande foto heb ik gemaakt met mijn mobiel. We hebben echt genoten van zijn optreden! Zijn anderhalf uur of fame vloog voorbij en voor we het wisten, was de avond weer voorbij en stonden we moe, maar voldaan buiten.



Dale don dale, zijn eerste commerciële hit (2003).


Danza Kuduro, dé zomerhit van 2011.


Hasta que salga el sol, het nieuwste nummer van Don Omar.

Ik ben benieuwd of één van jullie toevallig ook naar het concert is geweest en hoe jullie het vonden. Wat vind jij van de muziek van Don Omar? 
En voor de liefhebbers: Daddy Yankee komt in mei naar Nederland ;)